Artikel! :)

Sassa Bodensjös liv har förändrats drastiskt sedan hon var med i "Idol" 2010. I kväll är hon förband till Daniel Adams-Ray – och lanserar samtidigt sitt nya sound. "Nu är det bara Sassa. Take it or leave it", säger hon.

Bildmaterial

Sassa Bodensjö vill att alla ska inse att de duger precis som de är. "Man måste älska sig själv för att kunna älska någon annan", säger hon.JOHAN PERSSON HD/NST JOHAN PERSSON

Sassa tillsammans med Anders Andersson på gitarr, Adde Larsson på trummor, Gabriel Bjäreborn på bas och Therése Gröhn, kör. Övriga bandmedlemmar är Tony Lang på gitarr och Christine Alexanderson, kör.JOHAN PERSSON HD/NST JOHAN PERSSON

Sassa tror på framtiden. "Nu är det jag och min musik".JOHAN PERSSON HD/NST JOHAN PERSSON

Visa alla 4 bilder.

Sahar "Sassa" Anari Bodensjö

Född: 1992 i Ystad

Bor: Lägenhet i Helsingborg

Förebild: Den amerikanska sångerskan Beth Hart. "Hon har inspirerat mig så otroligt mycket. Hon har hjälp mig mer än hon vet om".

Gör om 10 år: "Då spelar jag på stora festivaler och hänger på MTV-galor".

Webbsida: sassamusic.com

Låtar på lördag: Covers: "Highway to Hell", "Weak", "Dude (Looks Like a Lady)". Eget material: "Jesus loves my soul", "Enough", "I don't want to grow old"

NÖJE. Den 18-åriga tjejen från Ingelsträde utanför Höganäs sitter avslappnat i en soffa. Musikerna stämmer sina instrument och småpratar. Stämningen är förväntansfull.

Det är torsdag kväll, två dagar innan spelningen, och Sassa Bodensjö träffar för första gången sitt nya band i en replokal i Kristianstad. Konserten i Höganäs Sportcenter blir deras första spelning ihop.

– Det är en helt överväldigande tanke att det här är mitt eget band som ska spela min egen musik, det är så jävla häftigt. Jag längtar till lördag, säger hon.

Bandet består av tre killar från Skåne och trummisen Adde Larsson från Göteborg plus två körtjejer. På lördag kör de totalt sex låtar. Tre covers och tre egna låtar.

– Det här är verkligen mitt eget sound som har förverkligats. Jag är så mycket mer än bara hårdrock, och nu får alla se det.

Hon tycker att det känns bra att vara förband till Daniel Adams-Ray, hon gillar hans musik.

– Vi har viss likhet i våra texter med djup och så, även om det är på olika språk. Det här känns som en bra start för att få visa min nya sida.

Sassas liv har blivit väldigt annorlunda sedan hon var med i "Idol". Hon säger att kändisskapet har påverkat henne på ett positivt sätt.

– Mitt mål är att inspirera den som vill inspireras, trösta den som vill tröstas. Dessutom vill jag gärna uppmuntra folk till att tycka att de är okej precis som de är. Det spelar ingen roll var du kommer ifrån eller vem du är.

Tillsammans med producenten och låtskrivaren Per Berglund och managern Sean Travon Denson har Sassa arbetat hårt under våren. Det finns planer på att släppa en skiva, men exakt hur och när vet de inte än.

– Nu jobbar vi med den fysiska releasen av Sassa, samtidigt som vi letar efter ett bolag med lite större budget. Det kommer i alla fall bli mer spelningar i trakten under sommaren, säger Per Berglund.

Sassa Bodensjö har velat satsa på musiken ända sedan hon var 12 år och debuterade på bas i det lokala hårdrocksbandet Make a Mess.

– Vi hade vår första spelning i Danmark 2004, basen var väl större än jag själv var. Men jag kommer ihåg att när folk sjöng med kände jag att det här är vad jag vill göra. Musiken är mitt livs ledmotiv.

Sassa har stora planer för framtiden. Hon har nyligen flyttat till en lägenhet i Helsingborg, men är redo att flytta igen om det skulle behövas för hennes karriär.

– 2011 är mitt år, det känner jag. Jag måste göra det här, jag vet inte vad jag annars skulle göra, säger hon och sneglar på sin nygjorda tatuering på överarmen.

"Everything happens for a reason", står det.

– Det är mitt favoritcitat, min mormor och mamma har alltid sagt så. Det är så sant.

Karin Bergström



KÄLLA.

Kommentarer

Kommentera gärna, men allt spam och kommentarer som jag ser stötande raderas. Även reklam raderas, då menar jag även om man gör reklam för sin egen blogg eller vill tipsa om dagens blogg och tävlingar etc. Kom ihåg att oavsett om du är anonym eller inte, så sparas ditt ip-nummer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0