Sassa - blogg.

Detta inlägg tillägnas Alice Hagenbrant och Linda Varg


Jobbigt att se Linda behöva genomlida heta stolen och duellen igen, men jag tror definitivt att vi inte sett det sista av vargen!



Idol är fruktansvärt kul men samtidigt väldigt, inte minst psykiskt, krävande.

Det finns ett väldigt fint uttalande, av vem vet jag faktiskt inte, men det stämmer väldigt bra..

—–

“Are you happy?”

- Yes

“Keep doing what you’re doing”

—–

“Are you happy?”

- No

Change something

..och det var precis vad Alice gjorde. She changed something och något bland det allra viktigaste här i livet är att man finner lycka inom sig. Det är svårt att finna lycka inom sig, men omöjligt att finna den någon annanstans.

Självklart tycker jag det är synd att Alice ska åka hem, men det viktigaste är att hon är glad och om hon inte känner sig glad i Idol gör hon alldeles rätt.

Avslutar “Alice-ämnet” med ett citat från hennes blogg som jag tyckte var fint :’)

“Tiden jag spenderat på idolhotellet med 10 fantastiska medtävlande och ett härligt produktionsteam har varit helt otrolig, det har hänt mycket och den främsta känslan som kommer till mig när jag reflekterar över det är glädje.
Den sista tiden var jag inte lika motiverad att gå upp på scen, och då jag alltid har varit en person som använt just glädjen som bränsle blev jag rädd när jag insåg att jag inte på samma sätt hittade rätt känslomässigt på scen och i förberedelserna inför ett scenframträdande.
Det var väldigt främmande för mig att tackla, och i en sån situation tror jag att man måste gå tillbaka och inse vad som är rätt och fel för en som person. Uppenbarligen var inte Idol2010 forumet för mig längre, jag skulle kunna välja att vara besviken på mig själv men sanningen är att jag vet att jag mår bättre i det långa loppet att göra det jag mår bra av just nu.
Jag tror inte att någon hade njutit av att se mig framföra ett krystat framträdande utan att förmedla en känsla som är äkta.
Jag vill tacka för att ni funnits där och hållt mig om ryggen med fina kommentarer och meddelanden. Jag vill också- kanske framför allt (!) tacka för att ni trott på mig och röstat fram mig till nya veckor av härlig utbildning i Idolskolan!
Jag förstår att det finns de som tycker att jag är otacksam och att jag tagit en annan persons plats, jag hoppas att ni tycker precis som jag att det är mycket roligt att Minnah får komma in i tävlingen igen. Jag ger henne, och alla de andra deltagarna mitt fulla stöd och vill ge dem en stor eloge för det de presterar varje vecka!
Det bör påpekas att anledningen till att det inte var rätt för mig har inget med Idol eller tv4 att göra, det har varit en upplevelse som jag kommer att minnas som något bra i resten av mitt liv. Jag kommer att se tillbaka på detta och minnas hur mycket jag lärt mig och hur otroligt häftig den här tiden varit! Att just Idolscenen inte var mitt “place to be” betyder inte att att jag inte vill sjunga mer än något annat, det betyder bara att det finns en annan scen där jag kommer att brinna lika mycket som jag alltid gjort för att förmedla mina ord till er. Var den scenen är, och vad jag kommer att göra nu- det får tiden utvisa. Jag vet vad jag vill, och jag kommer aldrig att se detta som ett misslyckande.

Ha en fin kväll, och tack igen- ni är fantastiskt fina som stöttar mig!”

http://alice.idol.tv4.se/

Hoppas jag får träffa båda när jag åker upp till Stockholm på måndag nästa vecka!


Kommentarer

Kommentera gärna, men allt spam och kommentarer som jag ser stötande raderas. Även reklam raderas, då menar jag även om man gör reklam för sin egen blogg eller vill tipsa om dagens blogg och tävlingar etc. Kom ihåg att oavsett om du är anonym eller inte, så sparas ditt ip-nummer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0