Helsingborgs.se

Idol-Sassas blogg

 

Sassa åkte ut i fredagens Idol, men har en stor skara beundrare som ville chatta med henne. Läs hela chatten här

Här kan du följa Sassas väg mot berömmelseIdol-Sassas blogg på tv4

Sassa blir intervjuad i riksmedia - se intervjun på Svenska Dagbladets webb-tv här

Skolstadens Gustaf Andersson har intervjuat Sassa som nu är en av Sveriges 11 Idoler!

Grattis! Hur känns det att vara en av Sveriges 11 idoler?
Det känns nästan overkligt, lite svårt att förklara.

Du visste ju inte om du skulle få uppträda i fredags, var det en nervös väntan under programmet?
Jag var förväntansfull, men det blir ju nästan plågsamt att inte veta om jag skall få chansen, eller inte.

Vem valde låten ”Dude looks like a lady” med Aerosmith, som du körde?
Det gjorde jag själv.

Det är betydligt svårare att komma ”bland de 11” i år, eftersom det är många rutinerade artister i startfältet. Med andra ord är det en tuffare tävling i år? Vad tycker du?
Ja, definitivt. Det här är Sveriges största, bästa och svåraste Idol någonsin. Det är en ära att ha kommit så här långt i programmet. Flera av de som har åkt ut har varit så bra att de egentligen varit värda att komma vidare.

Hur går tävlingen till nu?
Nu är det full förberedelse för fredagsfinalen och där kommer de första programmen vara i den studio som kvalfinalen var i. I fredagsfinalen får ni även se allt som hänt under veckan.

Umgås du extra mycket med någon i programmet, till exempel Jay som också är från Helsingborg?
Alla hänger med alla. Vi har många aktiviteter tillsammans och så. Så det är en bra gemenskap mellan oss alla.

Blir det mer uppståndelse kring er efter den här succén?
Det blir mer uppståndelse hela tiden. Man känner av att det blir mer uppmärksamhet om vi till exempel går på stan eller liknande. Det har även suttit ungdomar i lobbyn på hotellet och väntat på oss.

Har du pratat något med din röstcoach från Skolstaden, Alexandra Hamnede något?
Inte än. Men om jag behöver råd om något gällande sången eller rösten så är det henne jag vänder mig till.

Stort lycka till på fredag!
Tack!

Källa.

Kommentarer

Kommentera gärna, men allt spam och kommentarer som jag ser stötande raderas. Även reklam raderas, då menar jag även om man gör reklam för sin egen blogg eller vill tipsa om dagens blogg och tävlingar etc. Kom ihåg att oavsett om du är anonym eller inte, så sparas ditt ip-nummer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0