Helsingborgs lokaltidning.

Sassa Bodensjö låter sig inte nedslås av att ha åkt ur Idol. ”Det är skönt att andas skånsk luft igen”  Foto: Frida Nilson

Slut i rutan för Idol-Sassa

Tillbaka till verklighetens Ingelsträde-smidandes nya planer

HÖGANÄS. Det har gått två veckor sedan fredagsfinalens ödesdigra resultat då Sassa Bodensjös idoläventyr fick ett drastiskt slut. Nu är Sassa åter på skånsk mark, med planer för framtiden så att det förslår.

Tårar, avsked och lycka till. Sassas avslut i Idolsagan var för henne själv oväntat och lite chokande. Redan dagen efter fredagsfinalen var hon hemma i Ingelsträde igen.
- Såklart hade man velat stanna kvar längre, jag hade ju inte planerat att åka hem så här fort, säger Sassa Bodensjö.
Trots det tidiga lämnandet av Idol, tycker Sassa att hon uppnått en av de drömmar hon alltid haft – att få synas.
- En av mina drömmar har ju alltid varit att bli offentlig, att gå på stan och att folk ska känna igen mig och be om autografer, säger Sassa Bodensjö.

"Sassexuell"
Livet efter Idol har inte lämnat Sassa i något ingenmansland enligt henne själv. Hennes blogg på tv4.se lever och hon har fått en nu sexualitet uppkallad efter sig. "Sassexuell" är fansen benämning, något Sassa själv tycker är kul.
- Jag vill vara en förebild och jag vill att alla ska våga vara sig själva. Det är för mycket jantelag i det här landet. Det är inte så att jag vill göra alla bi i det här landet, men jag vill att alla ska våga tro på sig själva, säger hon.

Förbereder sig
Hemma i barnhemmet i Ingelsträde spånar Sassa nu på låtar och musik för att vara redo om något musikbolag vill signa henne.
- Sony Music har första option på alla som varit med i fredagsfinalerna i Idol. Så nu håller jag på med förberedelser ifall de vill signa mig, säger Sassa.
Förberedelserna i Sassas fall är att hon skriver musik och låtar tillsammans med sin producent Per Berglund som tidigare varit medlem i hårdrocksbandet Moderat Likvidation.
- För mig är det lite som en förlossning att skriva en låt. Det tar lång tid, men Per hjälper mig komma loss, säger hon.

Första spelningen
Sassas satsning efter att få ha lämnat Peter Jihdes; "Sveriges största musiktävling", är inte halvhjärtad och det sista året på gymnasieskolan i Helsingborg får vänta. Nu satsar hon allt på musiken och den närmsta spelningen är i Höganäs på Rydsmarknad där hon ska uppträda med sitt band, Sassa & Hardrock Hounds.
- Vi kommer att bjuda på klassiska coverhits från 80- och 90-talet, säger Sassa.


Sassas första spelning efter Idol:

Med vem: Sassa & Hardrock Hounds
Var: Folkparken i Höganäs den 30 oktober.
Tid: 23.30
Ålder: 18års gräns

KÄLLA.

Kommentarer

Kommentera gärna, men allt spam och kommentarer som jag ser stötande raderas. Även reklam raderas, då menar jag även om man gör reklam för sin egen blogg eller vill tipsa om dagens blogg och tävlingar etc. Kom ihåg att oavsett om du är anonym eller inte, så sparas ditt ip-nummer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0