Ganska gammal intervju, men bättre sent en aldrig.



Grattis Sassa! Hur känns det?
Obeskrivligt, det är en glädje och en lättnad som inte riktigt går att greppa.

Ni hade fem olika låtar att välja mellan för uppträdandet, vilken valde du och varför?
Jag valde ”What do you want from me” av Adam Lambert. Det är en rockig låt som jag kände till. Den var lite som ett säkert kort.

Jag är nyfiken på hur du ska du fira att du gått vidare i Idol?
Nu ska jag bara tillbaka till hotellet och njuta av det här. Det blir att ta det lugnt och andas ut.

Vad kommer att hända nu, hur går tävlingen till?
Från och med nu kommer det att vara live-sändningar där svenska folket röstar fram sina idoler. Allt börjar nu på måndag.

Du är elev här i Skolstaden, hur kommer det sig att du valde det Estetiska programmet på Nicolai?
Det var en lärare, Staffan Österlind, som fick mig att upptäcka Nicolai och det Estetiska programmet.

Trivs du på skolan?
Absolut, jag trivs jättebra och har faktiskt aldrig trivts bättre på någon annan skola.

Vad tycker du är det bästa med skolan?
Det finns många bra saker men musiklärarna är riktigt bra. De är inte bara musiklärare utan även riktiga musiker som har egna karriärer. Det blir mer äkta då. Bland annat har David Fremberg och jag haft ett samarbete med punklåtar på en skiva som har släppts i Japan och heter ”Punk it”. Inspelningen har skett i Roasting House Studios i Malmö och skivan går att köpa på nätet. Sen har min sånglärare på skolan, Alexandra Hamnede, varit ett stort stöd både i skolan och på fritiden.

Är det många som känner igen dig nu?
Ju längre programmet har hållit på desto mer uppmärksamhet har det såklart blivit. Eftersom det inte är lika många kvar i programmet så syns man ju lite mer nu.

Är det någon av de andra i tävlingen som du blivit extra bra kompis med?
Vi är så få kvar nu så alla umgås med alla och är väldigt tighta. Går det inte bra för mig så går det bra för en kompis i tävlingen.

Har du någon musikalisk förebild?
Beth Hart – är min största inspirationskälla. Hon är från Los Angeles och är inte så känd i Sverige som hon är i en del andra länder.

Vad tror du att du har för chanser i Idol?
Det blir svårare för varje dag som går eftersom det är många duktiga som är med, men man lär sig nya saker hela tiden. Det viktigaste är att man alltid gör sitt bästa oavsett om det handlar om musik eller något annat!

Och sist men inte minst, lycka till!
Tack…

Nu på måndag 27/9 börjar live-sändningarna i Idol. Det innebär att svenska folket röstar fram sina idoler i TV4. Självklart håller vi utkik efter Sassa och hjälper henne på bästa sätt i tävlingen!

KÄLLA.

Kommentarer

Kommentera gärna, men allt spam och kommentarer som jag ser stötande raderas. Även reklam raderas, då menar jag även om man gör reklam för sin egen blogg eller vill tipsa om dagens blogg och tävlingar etc. Kom ihåg att oavsett om du är anonym eller inte, så sparas ditt ip-nummer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0