Expressen.

Sassa Bodensjö ångrar inte sin medverkan i "Idol". Foto: Olle Sporrong

Idol-Sassa "Underbar känsla att man uppfyllt en dröm"

Sassa som fick lämna "Idol" i fredags chattade med Expressen.se:s läsare. Svarar på frågor om juryn, de andra deltagarna och hennes ormar.
Anna: Tjenare Sassa! Riktigt roligt att du varit med i Idol. Jag och en vän satt och höll tummar och tår i fredags. Du är dunder duktigt! Spännande att jag och din pappa gick på basic saftey kursen i Hbg :) Du får hälsa honom från Anna (hon som ville ha brandmannen Per) Till frågan: vad går du för linje i skolan? Jag kommer leta efter din platta! Sköt om dig! Kram Anna
Sassa: estet musik :) tack ska du ha! :D 

Fille: Tycker du att det var rätt att du fick lämna tävlingen?
Sassa: rätt och rätt.. det är vad sverige röstade och det är det tävlingen handlar om! sen att jag gärna stannat några veckor till det är ju bara vad jag känner hehe 

Jesse: Vad ska du göra nu?
Sassa: nu ska jag slappna av och samla mig, njuta av att vara hemma sen ska jag fortsätta "plan B" ;) 

mohammed: vem är snyggast av killarna i idol ?
Sassa: daniel! :P 

Joakim Håkansso: Tjena Sassa! Vill börja med att säga att det är så sjukt orättvist att du åkte ut först! Du är definitivt bland top 7! Till min fråga: Vad har varit det bästa med din orättvist korta idol resa (den borde ha varit längre!)? Jag hoppas att vi får se mer av dig i framtiden! Ha de bäst! 
Sassa: hej hej! aw tack så mycket! :) det bästa med idol är den unerbara gemenskap och alla fina människor man träffar/lär känna. det är också det jag saknar allra mest! 

Emma: Vad ska du göra nu efter idol? Du får inte sluta sjunga! Ditt framträdande var bäst i fredags, juryn måste ha tittat på någon annan :)
Sassa: jag ska aldrig sluta sjunga! musik är mitt ledmotiv :) jag har en liten plan B på gång, håll utkik och följ min blogg! ;) http://sassa.idol.tv4.se/ 

Slim: Vad tycker du om att Geir är så gammal och med i Idol?
Sassa: jag kan citera geir själv "jag hade aldrig sökt till idol om jag inte trott att jag haft något här att göra" 

Liv: Skulle du kunna tänka dig att vara med i en dokusåpa och i så fall vilken?
Sassa: paradise hotel! ENDAST för att få bada i den feta poolen 8-) haha jag har ingen aning. kollar inte så mycket på TV faktiskt. 

Mange: Du har en härlig rockfeeling, jag tycker det var helt fel att du fick lämna idol, och nu undrar jag om du har några planer om att sjunga i något rockband eller dylikt?
Sassa: jag hoppas på att fortsätta som bara sassa. eller sassa med ett gäng bra musiker i ryggen. :) 

Anna-Clara: Kan du berätta något roligt skvaller om juryn? Please...
Sassa: andreas carlsson är kort! 

Cilla: Vem tycker du ska vinna?
Sassa: jag önskar alla kunde vinna :( ska sy ihop en sån siamesdräkt som jamilla och hennes kompis hade sen ska jag stoppa ner alla där och skicka dem till globen :D 

william: TJenare Mona salin... Precis, jag tycker du ser ut som mona salin. Vad har du att säga om det?
Sassa: HAHAHAHA det var nog det roligaste jag läst på länge!! 

Tobbe: Hej Sassa, vilken är din älsklingslåt?
Sassa: jag har väldigt bred musiksmak och därav många favoritlåtar. men en låt som varit med ett tag är "forget it" av breaking benjamin :) 

SirOne: Blir du igenkänd på gatan nu? Hur känns det? Du har grym röst, by the way!
Sassa: jaa det blir jag! tycker det är jättekul haha :D det var en av mina drömmar förr, att folk skulle känna igen mig på gatan. underbar känsla att kunna säga att man uppfyllt en dröm :) 

Erik: Vilken är er favorit-genre musikväg?
Sassa: det är svårt att säga, har väldigt bred musiksmak. favoritartister just nu är främst paramore anberlin och beth hart :) 

Felicia: Tjena! Hur lång är du? Jag tycker jag är kort (168 cm) men du kanske är kortare? :D Kram!
Sassa: jag är exakt lika lång som dig då! 

Bengan: Ångrar du att du inte körde än rocklåt i fredagsfinalen? Du äger när du rockar och jag hoppades på en tung rocklåt och blev (med rätta) nervös när du skulle sjunga en "mjukare" visa... du rockar fett!
Sassa: jag är nöjd med mitt låtval. skulle dock sjungit den första gången som ajg gjorde den andra gången i duellen mot linda. men jag är nöjd i alla fall! :) 

Felicia: Jag röstade trettiofem gånger på dig... ärligt. Tycker du att jag är galen? :D
Sassa: haha! oj :o haha nej jag tycker du är fruktansvärt snäll om du gjorde det och tack så jätte mycket :D 

Missy: Man har ju hört om det beprövade hundtricket! Men du Sassa, ormtricket, funkar det verkligen på oss tjejer? :)
Sassa: haha! vilken fråga :P har aldrig tänkt på det. många är rädda för ormar. hade nog kört på hunden istället! ;) 

josefine: jag hoppas du kommer fortsätta med musiken.. för du är grymt bra... 
Sassa: DET kan jag lova :) 

Alexandra: hur tyckte du om idol? är det svårare att sjunga framför juryn är publik? 
Sassa: jag har väldigt svårt att sjunga för få personer.. "ju färre desto värre" brukar jag säga. älskar att ha en tacksam publik framför mig :) 

eva: Jag hoppas du kommer att fortsätta att sjunga hoppas du inte vart helt knäckt av detta.
Sassa: absolut inte! jag är väldigt glad faktiskt, detta är den bästa början jag någonsin skulle kunna få :) är evigt tacksam! 

Felicia: Kommer du till Trollhättan nån gång? Det vore awesome! 
Sassa: det får vi hoppas! :D 

Lina: Hej! Först vill jag bara säga att du är GRYM! :-) Sen undrar jag om din sexuella läggning. Är du lesbisk? Inte för att det spelar nån roll, jag är bara nyfiken. Självklart behöver du inte svara om du inte vill... Lycka till i framtiden i alla fall!
Sassa: http://www.qx.se/noje/15602/idolsassa-det-har-aldrig-varit-en-stor-grej-att-jag-ar-lesbisk

Lina: Var tycker du om Anders skämt om festblåsan? 
Sassa: jag inser nu efterråt att jag inte förstod skämtet hahaha! xD 

Denis: Vad tycker du om dagens gury, om att de ska vara hårdare och sluta var över generösa?
Sassa: jag tycker att denna juryn är den bästa de kan få! 

Lennart: Vem kom du bäst överens med i "Idol"?
Sassa: alla deltagarna :) 

Lennart: Vad var det första du gjorde när du kom hem? 
Sassa: åt makaroner och köttbullar :P 

Timea: Haha, tyckte det var så sjukt gulligt när du ba "det är snake och snakebites samtidigt" xD Vad heter dina snakes? (ormarna, inte piercingarna)
Sassa: haha! :) mina snakes heter emma och popcorn :P

Källa.

Kommentarer

Kommentera gärna, men allt spam och kommentarer som jag ser stötande raderas. Även reklam raderas, då menar jag även om man gör reklam för sin egen blogg eller vill tipsa om dagens blogg och tävlingar etc. Kom ihåg att oavsett om du är anonym eller inte, så sparas ditt ip-nummer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0