Jag är bisexuell.

Hej hallå! 

Det är grymt många som undrar om jag är bi/homosexuell och hur jag kom ut osv. Nu tänkte jag gå till botten med det här och berätta allt i ett inlägg!

Ja, jag är bisexuell och jag står för det. Jag kom ut när jag var 14, i alla fall för min mamma som sedan antagligen berättade för pappa. Det var inte alls så svårt en dag när det kändes rätt så sa jag bara: "Asså jag undrar hur det ligger till med mitt sexuella plan egentligen. Jag är nog bi." Det ända hon svarade var "Jasså". Sen sa vi inget mer. Mina vänner har jag aldrig riktigt behövt berätta för, det har liksom alltid varit en självklarhet. Jag vet inte hur jag ska förklara men mina vänner känner väl mig och ja. Där i mot så sa jag det med ord till mina bästa vänner ändå. Bara för att liksom. De tog det bra och vi är fortfarande lika bra vänner. Det är så det ska va, alla ska bli accepterade oavsett sexuell läggning. Det är inget man kan hjälpa, man bestämmer ju inte själv vem man blir kär i. För mig var det också så att i början var det väldigt svårt för mig att acceptera att jag var bi, jag visste ju att jag gillade tjejer också. Jag vågade liksom inte erkänna för mig själv att det faktiskt var så. Men var inte rädda för det tjejer och killar där ute, det är ju inte direkt så att det är farligt att vara bi/homosexuell. När man kommer ut känns det väldigt jobbigt för stunden, men så grymt skönt efteråt. Sen ska ni också veta att man kan egentligen inte veta om man är bi/homo när man är under 25 för hormonerna leker. Men det är ju klart, har man aldrig känt sig attraherad av det motsatta könet någonsin så kan man nog konstatera att man är homosexuell!

Jag har en liten tanke också, jag tror nämligen egentligen att alla är lite bisexuella. Jag menar, alla har väl någon gång, på något sätt känt sig attraherade av samma kön? Ja, det tror jag i alla fall. 

så till alla tjejer och killar där ute som är bi/homosexuella; ni är precis lika normala och det är inget ni kan hjälpa det är bara att acceptera! Ni är lika värdefulla för det!

Kram / Gabriella.


Kommentarer

Kommentera gärna, men allt spam och kommentarer som jag ser stötande raderas. Även reklam raderas, då menar jag även om man gör reklam för sin egen blogg eller vill tipsa om dagens blogg och tävlingar etc. Kom ihåg att oavsett om du är anonym eller inte, så sparas ditt ip-nummer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0